שלוש אהבות הן המגדלור שלאורן אלך: 

אהבת האדם,   אהבת המדע, המוזיקה והטבע,   אהבת הארץ

שזורות הן זו בזו,
מזינות הן זו את זו
ומניבות הן יחד פרי יקר ערך
הן לפרט ולפרט בחברה.

– לעולם לא אוכל לצאת לדרך של עשייה והגשמה ללא אהבה –

ומהי האהבה? היא היכולת לראות את צורכי האחר ולעשות למענו.
מכאן, בכוחה של האהבה – ברגש, מסירות, הבנה, כנות, חמלה ושמחה, לחולל שינוי במעגלי החיים של הפרט, סביבתו הקרובה ובחברה כולה.

ראיתי זאת במו עיני, כיצד אלכס, תלמיד כתה ד' בדימונה,  שבמסגרת עמותת מאסטרו הצטרף לשיעורי צ'לו למתקדמים, "גילה עצמו" בתחום ידע חדש – נגינה בצ'לו, כל כך שמח ונהנה, מואר בפני עצמו, מאמין בעצמו, מפתח כישורים אינטלקטואליים חדשים, מוצא את מקומו המכובד במסגרת החברתית הקרובה, התנהגותו משתנה וזוכה להערכה בקרב צוות המורים, וההורים רווים נחת מהמקום החדש של בנם. לקונצרט הקרוב, בני משפחה, חברים, מכרים ושכנים ממלאים את כיתת המוזיקה וכולם נפעמים ונרגשים.

אלכס, יצא "מהסגר" בו היה נתון עד כתה ד', יצר חברויות בזכות ייחודו ומעמדו החדש, הביא את המוזיקה הקלסית האיכותית למעגלים הקרובים לו, שיפר את שליטתו בשפה העברית, הישגיו הלימודיים עלו פלאים בכל מקצועות הלימוד ואף עבר לבית ספר ברמה גבוהה במיוחד.

התהליך שעבר אלכס אינו נמדד בהישגיו המוזיקליים בלבד אלא ביכולת לראות עצמו בעתיד אזרח אינטליגנטי, מעורב ושותף בחברה מתוקנת.

זו אחת מההצלחות הרבות שחוויתי במסגרת עמותת מאסטרו אותה ייסדתי וניהלתי לטובת יישובי הפריפריה.

ההצלחות וההישגים נבעו מנתינה באהבה ותשוקה כנים שתועלו להעצמה חינוכית ומקצועית בנתיבי החינוך הלימוד והערכים.

אם האהבה נמצאת גם בלבך, אשמח לעשייה משותפת להגשמת החזון, מחולל השינוי הניתן למדידה.  

שלוש אהבות הן המגדלור שלאורן אלך: 

אהבת האדם,  אהבת המדע, המוזיקה והטבע,  אהבת הארץ

שזורות הן זו בזו,
מזינות הן זו את זו
ומניבות הן יחד פרי יקר ערך
הן לפרט ולפרט בחברה.

– לעולם לא אוכל לצאת לדרך של עשייה והגשמה ללא אהבה –

ומהי האהבה? היא היכולת לראות את צורכי האחר ולעשות למענו.
מכאן, בכוחה של האהבה – ברגש, מסירות, הבנה, כנות, חמלה ושמחה, לחולל שינוי במעגלי החיים של הפרט, סביבתו הקרובה ובחברה כולה.

ראיתי זאת במו עיני, כיצד אלכס, תלמיד כתה ד' בדימונה,  שבמסגרת עמותת מאסטרו הצטרף לשיעורי צ'לו למתקדמים, "גילה עצמו" בתחום ידע חדש – נגינה בצ'לו, כל כך שמח ונהנה, מואר בפני עצמו, מאמין בעצמו, מפתח כישורים אינטלקטואליים חדשים, מוצא את מקומו המכובד במסגרת החברתית הקרובה, התנהגותו משתנה וזוכה להערכה בקרב צוות המורים, וההורים רווים נחת מהמקום החדש של בנם. לקונצרט הקרוב, בני משפחה, חברים, מכרים ושכנים ממלאים את כיתת המוזיקה וכולם נפעמים ונרגשים.

אלכס, יצא "מהסגר" בו היה נתון עד כתה ד', יצר חברויות בזכות ייחודו ומעמדו החדש, הביא את המוזיקה הקלסית האיכותית למעגלים הקרובים לו, שיפר את שליטתו בשפה העברית, הישגיו הלימודיים עלו פלאים בכל מקצועות הלימוד ואף עבר לבית ספר ברמה גבוהה במיוחד.

התהליך שעבר אלכס אינו נמדד בהישגיו המוזיקליים בלבד אלא ביכולת לראות עצמו בעתיד אזרח אינטליגנטי, מעורב ושותף בחברה מתוקנת.

זו אחת מההצלחות הרבות שחוויתי במסגרת עמותת מאסטרו אותה ייסדתי וניהלתי לטובת יישובי הפריפריה.

ההצלחות וההישגים נבעו מנתינה באהבה ותשוקה כנים שתועלו להעצמה חינוכית ומקצועית בנתיבי החינוך הלימוד והערכים.

אם האהבה נמצאת גם בלבך, אשמח לעשייה משותפת להגשמת החזון, מחולל השינוי הניתן למדידה.